keskiviikko 28. kesäkuuta 2017

KUKKAKAALIWINGS

Hello.
Juhannus meni aika iisisti, oli kivaa käydä kauempana. Oulu oli tosi kaunis, haluaisin samanlaisen meiningin tänne. Siksi sinne muuttaminen ei haittaisi yhtään. Mulla oli ihan huippuhauskaa Oulun baareissa (niissä kahdessa joissa käytiin). Viini oli ihan täydellistä ja kaikki. 

Juhannuksen safkakokeilu vähän jäi, oli niin paljon muuta herkkua. Olin suunnitellut kokeilevani friteerattuja voikukkia, mutta en uskaltanutkaan alkaa leikkiä öljyllä. Kokeilen niitä sitten myöhemmin. Voisin kuitenkin jakaa teille toisen reseptin, jota oon kokeillut nyt pariin otteeseen. Oon ihastunut kukkakaaliin uudelleen. Muistan syöneeni niitä joskus pienempänä, mutta sitten ne jäivät allergian takia pois. Oon keväästä asti syönyt kaikkea allergisoivaa ja huomannut, että oireet on pikkuhiljaa lieventyneet. Saan oireita välillä myös soija- ja kauramaidoista, jotka oon vaihtanut maidon tilalle, mutta en jaksa välittää. 

_DSC0801

KukkakaaliWingsit

1 kukkakaali
2 dl jauhoja
2 dl vettä
2 tl paprikamaustetta
suolaa

öljyä
kastiketta, esim. bbq
ranskankermaa

-

Tee näin:
Pilko kukkakaali mukaviksi suupaloiksi. 
Sekoita vesi, jauhot ja mausteet taikinaksi. 
Pyörittele kukkakaalit taikinassa kauttaaltaan ja heitä ne pellille. Kaada päälle hieman öljyä.  
Paista kukkakaalit n. 230 asteessa 20 min., kääntele välillä. 
Ota kukkakaalit uunista ja kaada niiden päälle kastiketta. Paista vielä 10 minuuttia.
Tarjoile ranskankerman kera. 

_DSC0152
_DSC0155
_DSC0149



Ihanaa keskiviikkoa < 3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitoksia kommentista <3